مستند قربانیان مد - وقتی مدها قربانیان خود را اسیر خویش می کنند

مستند قربانیان مد - وقتی مدها قربانیان خود را اسیر خویش می کنند دریافت فایل
 
تهاجم فرهنگی دارای ابزارها و راهبردهای متنوعی است؛ از رواج رفتارهای اخلاق مورد نظر به وسیله شبکه های ماهواره ای تا فعالیت هزاران سایت اینترنتی و مجلات و نشریات گوناگون و یکی از این ابزارها نیز ترویج مدهای متنوع، مطابق با فرهنگ و آداب کشور مهاجم است که می تواند به طرق مختلف صورت بگیرد. شبکه های ماهواره ای نیز البته در ترویج انواع مدها نقشی اساسی دارند و با تبلیغات وسیعی که انجام می دهند، مدهای مختلف را به صورت هفتگی یا روزانه معرفی می کنند تا مخاطبان خویش را به خرید لباس و دیگر اجناس، مطابق با آن مدها تشویق کنند. استفاده از ابزار مد به صورت بی رویه و قبولاندن این مسئله به عموم مردم به ویژه قشر جوان که برای روزآمد بودن و موجه جلوه کردن، الزاما مد روز را استفاده کنند، از جمله سریع ترین و موثرترین ابزارهای کنترل فرهنگی جوامع به شمار می رود چه اینکه ابتدا نسل جوان را به پوشیدن لباسی با رنگ خاص، سپس طرحی ویژه و پس از آن هر آنچه که خود می خواهند سوق می دهند. مستند «قربانیان مد» در پی افشای استثمار کمپانی های بزرگ پوشاک که منبع مد محسوب می شوند، در بنگلادش است. حقیقت آن است که پس از تخریب ساختمان یکی از کارخانه های غیرمجاز وابسته به این شرکت ها در ۲۰۱۳ در داکا و رسانه ای شدن دستمزد کم کارگران، شرایط سخت کار و ساختمان های غیراستاندارد کارخانه ها، کمپانی های بزرگ مجبور به امضای تعهد برای تأمین امنیت ساختمان ها شدند
/ 0 نظر / 9 بازدید