قصه انقلاب اسلامی قصه استکبارستیزی است

 

رئیس موسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح تصریح کرد: این تضاد میان حق و باطل، هم تاریخی است و هم ذاتی، ادبیاتی که در جامعه‌شناسی سیاسی اسلامی شکل گرفته باز سه‌گانه‌ای را برای ما رقم می‌زند که با عنوان دارالکفر، دارالایمان و دارالعدنه از آن یاد می‌شود که دارالکفر همان سرزمین کفار و دارالایمان همان سرزمین مومنین است و دارالعدنه هم جایی را گویند که مومنین و کفار با همدیگر آشتی کردند و طبق یک تعامل اجتماعی مانند یک قرارداد صلح بستند و با هم زندگی می‌کنند. وی اضافه کرد: در همین راستا باز می‌توان سه‌گانه دیگری را تعریف کرد که با عنوان مسلمین، کفار حربی و کفار ذمّی از آنها یاد می‌شود که در این سه‌گانه مسلمین مانند کشور ما قرار دارند، کفار حربی مانند همان صهیونیست‌ها هستند و کفار ذمّی مانند یهودیان و مسیحیان و اقلیت‌هایی هستند که در کشور ما زندگی می‌کنند ولی با ما سر جنگ ندارند. رهدار ادامه داد: استراتژی قرآن در این راستاست که می‌فرماید پیغمبر من و کسانی که با آن هستند، سیاست‌شان در این است که بر کفار سخت می‌گیرند و بین خودشان با هم وحدت و مودت دارند، حال با این بحث نظری تمام رفتارهای دولت و نظام جمهوری اسلامی را می‌توان تحلیل کرد. وی خطاب به زیباکلام گفت: نمی‌توان در فضای ابتذال واژگان به تولید فکر دست یافت، شما با ریتم شاعرانه دادن به واژه، شکست خورده‌اید و با تمسخر به تولید فکر پرداخته‌اید. رهدار در ادامه اظهار داشت: مفهوم پیروزی و شکست و استقلال یک مفهوم نسبی است، به طور مثال اگر در بحث تهاجم فرهنگی شکست نخوردیم به این معنی نیست که خسارت ندیدیم، اگر در جنگ تحمیلی پیروز شدیم به معنی این نیست که تلفات و هزینه برای آن ندادیم باید مفاهیم در یک جلسه علمی به گونه‌ای صورت گیرد که نتیجه حرف‌های ما به جای کف زدن تعقل و تفکر باشد. وی تصریح کرد: همین تئوری جنگ نرمی که شما آن را به سخره می‌گرفتید تئوری‌ است که ما خلق نکردیم، اتفاقاً یک آمریکایی آن را درست کرده است. رهدار اضافه کرد: اگر می‌گوییم با آمریکا در ستیز هستیم به این دلیل است که آمریکا را با عنوان یک نماد استکبار می‌دانیم وگرنه انقلاب و ذات این انقلاب با همه استکبار در جنگ است، البته درجات و نسبت‌های مختلفی دارد، اینکه شما می‌فرمایید ما با غرب در تقابل هستیم من این حرف شما را قبول دارم ما با همه غرب در تقابل هستیم با نظام فکری و ایدئولوژیکی آنها تضاد داریم اما این گفته شما مطلق‌گویی است، ما به نسبیت‌ها با آنها تضاد منافع داریم، آیا ژاپن یا دیگر کشورها این تضادها را ندارند. وی ادامه داد: اگر انقلاب با استکبارستیزی شروع شد، همراه با آمریکاستیزی بود، در سخنرانی‌های دهه 40 امام قانون شد که کسی حق ندارد علیه شاه، آمریکا و اسرائیل سخنی ایراد کند. رهدار بیان داشت: در همین جریان‌های حامی مصدق مگر همین جبهه ملی نبود که معتقد بود مصدق گول آمریکایی‌ها را خورد و دولت وی را همین آمریکا با کودتا ساقط کرد، تجربه ملت ما از آمریکا تجربه شیرینی نیست. وی بیان داشت: قصه انقلاب ما قصه استکبارستیزی بود، حال این استکبار می‌تواند در زمانی آمریکا باشد، می‌تواند صدام باشد یا می‌تواند اسرائیل باشد و یا هر سیاست ظالمانه و مستکبر دیگر. رهدار در خصوص مارکسیسم و نفوذ آن در ایران گفت: در مورد نهضت‌های اسلامی باید بگویم که شما آنها را نمی‌شناسید، مارکسیسم چگونه در ایران بازتولید شد، اگر کسی می‌گوید از کارگر و از مظلوم دفاع می‌کند یا از توده‌ها یاد می‌کند به این معنی نیست که از مارکسیسم خط می‌گیرد، اتفاقا نهضت‌های اسلامی در برابر مارکسیست‌ها مبارزه کردند، علیه روس‌ها وارد جنگ شدند، همین نهضت مجتهد تهرانی در فضای خودکامگی رضا شاه جنگید و تلفات داد، اینکه تمام تحلیل‌ها را زیر نفوذ مارکسیسم ببریم، منطقی نیست. وی افزود: آیا مصدق مارکسیست بود، جبهه ملی در آن زمان مارکسیست بود، اصلا شما از جریان سراج چه‌قدر اطلاع دارید، در دهه 30 جریان فکری علامه طباطبایی که شکل می‌گیرد یک جریان مارکسیستی بود، جریان مارکسیستی پس از سال 36 پرونده‌اش بسته شد و خیلی از آنها اعدام شدند و سرانش هم از کشور فرار کردند و پس از انقلاب به ایران آمدند. *بله من ‌یک پوپولیست هستم رهدار در پاسخ به زیباکلام که وی را پوپولیست خوانده بود، گفت: شما به من می‌گویید که من پوپولیست هستم و شعارهای پوپولیستی می‌دهم، بله من خودم هم می‌گویم که یک پوپولیست هستم. وی در ادامه افزود: درکی که من و شما از مبارزه داریم، با هم متفاوت است، مبارزه به زندان رفتن نیست، مگر مطهری مبارز نبود، مگر علامه طباطبایی یک مبارز نبود، او حتی یک ساعت هم در زندان نبود، درک شما از مبارزه مشت و لگد و زندان رفتن است، دزدان و قاچاقچیان هم در زندانند یعنی آنها مبارز هستند؟ رهدار همچنین بیان داشت: اگر در مسئله انقلاب فرهنگی ما شکست خوردیم اعضایش شماها بودید، شماهایی که حقوق‌بگیر همین نظام هستید و در سال بارها و بارها علیه همین نظام سخنرانی‌های گوناگونی را در دانشگا‌ه‎های سراسر کشور و محافل دیگر انجام می‌دهید. وی افزود: شما می‌فرمایید ما باید از تاریخ درس بگیریم، من به شما می‌گویم از تاریخ چه درس‌هایی گرفتیم، ما از مشروطه آموختیم که به بیگانه اعتماد نکنیم، برای همین به آمریکا اعتماد نداریم، ما آموختیم که روشنفکران و برخی از اساتید وابسته‌اند، آنها خیانت می‌کنند برای همین برای آنها اعتباری قائل نیستیم. *آمریکا‌ستیزی به ما عزت داد رهدار اظهار داشت: آقای زیبا‌کلام اگر من شعارهای پوپولیستی می‌دهم به خاطر این است که درسی که گرفتم از کتاب‌هایی بود که خود شما آن را نوشته‌اید. وی در پایان گفت: شما گفته بودید که آمریکاستیزی برای ما چه سودی داشت، من امروز می‌گویم آمریکا‌ستیزی به ما عزت داد، سبب شد‌ که به برکت انقلاب من با این سن کم، امروز در یک محفل علمی با شما به بحث بنشینم، من این را مدیون این انقلاب هستم. انتهای پیام/آ10/ب - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8908180053#sthash.JxSJnf7r.dpuf

/ 0 نظر / 10 بازدید